تمیز کردن طلا با جوش شیرین و خمیردندان

همان‌طور که می‌دانید طلا پس از مدتی تیره و اکسید می‌شود و نیاز به تمیز کردن پیدا می‌کند. طلایی را که تیره شده و براقی خود را از دست داده است، می‌توان به روش‌های مختلفی تمیز کرد. برای مثال می‌توان آن را به طلاساز داد، تا با روش‌هایی مثل پولیش و آبکاری دوباره طلا را مثل روز اول درآورد. البته روش‌های خانگی و دم دست هم برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها روش جوش شیرین و خمیر دندان است. در این مطلب این روش را خدمت شما آموزش خواهیم داد.

تمیز کردن اولیه طلا

قبل از هر چیز طلا باید با آب و مایع دستشویی شسته و تمیز شود. برای این کار باید کاسه‌ای را با آب ولرم پر کنید و چند قطره مایع دستشویی یا ظرف‌شویی در آن بریزید و طلا را با پارچه یا مسواکی نرم بشویید. همچنین بد نیست یکی دو ساعت طلا در همان آب و مایع دستشویی قرار دهید و بعد آبکشی کنید.

تمیز کردن طلا با جوش شیرین و خمیردندان

مالیدن خمیردندان روی طلا

مقداری خمیردندان روی طلا بمالید، سپس با دست یا مسواکی نرم و البته در آب سعی کنید آن را تمیز کنید.

تمیز کردن طلا با جوش شیرین

با افزودن مقداری آب به جوش شیرین یک ترکیب خمیری شکل بسازید، سپس خمیر ساخته شده را روی طلا بمالید و بعد مدتی صبر کنید. پس از آن با آب طلا را بشویید و آبکشی کنید. لازم به ذکر است که اگر طلا زیاد کثیف و تیره نیست، می‌توانید این مرحله (مرحله جوش شیرین) یا مرحله قبلی (مرحله خمیر دندان) را به انتخاب خود حذف کرده و فقط یکی از آن‌ها را انجام دهید.

تمیز کردن طلا با جوش شیرین و خمیردندان

مرحله آخر – خشک کردن

در آخرین مرحله از پروسه تمیز کردن طلا با روش جوش شیرین و خمیر دندان، باید طلای شسته شده را خشک کنید. برای این کار یک پارچه تمیز، نرم و بدون پرز تهیه کرده و طلا را ش با آن خشک نمایید.

03خرداد
error: کپی‌برداری از این سایت ممنوع است.