تمیز کردن نقره با جوش شیرین

همان‌طور که می‌دانید نقره پس از مدتی اکسید و سیاه می‌شود و نیاز به پاک شدن پیدا می‌کند. روش‌های گوناگونی برای پاک و براق کردن نقره وجود دارد. برای مثال استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین و دم دست‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن نقره است. چراکه در بیشتر خانه‌های مقداری جوش شیرین پیدا می‌شود و اگر هم نشود می‌توان آن را به راحتی و با قیمتی پایینی خریداری کرد. از طرفی قدرت قابل قبول آن در پاک کردن نقره از اکسیدها و جلا دادن دوباره نقره، آن را به روشی پرطرفدار تبدیل کرده است. پاک و براق کردن نقره با جوش شیرین طی چند مرحله انجام می‌شود که در این مطلب قصد داریم طریق انجام این مراحل را خدمت شما آموزش دهیم.

شستشوی اولیه

تمیز کردن نقره با جوش شیرین

قبل از هر چیز باید نقره را با آب و کمی مایع دستشویی شست و تمیز کرد. برای این منظور باید کاسه‌ای را با آب ولرم پر کرده و چند قطره مایع دستشویی یا ظرف‌شویی درون آن حل کنید تا آب کف کند. سپس نقره خود را در آب و کف به آرامی بشویید. برای شستشو می‌توانید از پارچه یا مسواکی نرم کمک بگیرید، البته باید مواظب باشید که نقره خراش برندارد.

تمیز کردن نقره با خمیر جوش شیرین

پس از شستشوی اولیه، مقداری آب را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری شکل تولید شود. سپس خمیر را روی به آرامی روی نقره بمالید و سعی کنید با دستتان نقره را تمیز کنید. پس از آن نقره را چند ساعتی با همان خمیرهای جوش شیرین رویش در آب و کف قرار دهید.

تمیز کردن نقره با جوش شیرین

شستشوی نهایی

درنهایت و در آخرین مرحله از تمیز کردن نقره با روش جوش شیرین باید نقره را از آب و کف بیرون آورده و با آب بشویید و آبکشی کنید و آن را با حوله‌ای نرم به آرامی خشک نمایید. پس از انجام این مراحل شاهد این خواهید بود که نقره تمیزتر و براق‌تر شده است. در صورتی که تمیز شدن آن به حدی نبود که شما را راضی کرده باشد، بهتر است از روش‌های دیگری مثل روش پولیش و آبکاری که توسط جواهرسازان صورت می‌گیرد استفاده کنید.

03خرداد
error: کپی‌برداری از این سایت ممنوع است.