سی پی یو CPU چقدر طلا دارد؟

سی پی یو (به انگلیسی CPU) یک مدار الکترونیکی است که وظیفه دارد دستورالعمل‌های برنامه‌های کامپیوتری را اجرا کند و درواقع وظایفی مثل اعمال اصلی محاسباتی، منطقی، کنترل و ورودی/خروجی بر عهده اوست. سی پی یو لقب مغز کامپیوتر را دارد و از ساختار بسیار پیچیده‌ای برخوردار است؛ چراکه وظایف آن باید با سرعت و دقت بالا انجام گیرد. از آنجایی که طلا فلزی مقاوم در برابر حرارت و اکسیداسیون است و رسانایی بالایی چه برای جریان برق و چه برای گرما محسوب می‌شود، از این فلز در ساخت سی پی یوها استفاده می‌شود. وقتی که این سی پی یوها قدیمی و یا خراب و درنهایت تبدیل به ضایعات می‌شوند، عده‌ای آن‌ها را جمع‌آوری و طلایشان را بازیافت می‌کنند. اما سؤالی که مطرح این است که در این قطعات الکترونیکی چقدر طلا وجود دارد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد که به این سؤال پاسخ دهیم.

به طور کلی هر سی پی یو حاوی چقدر طلا است؟

اینکه چقدر در هر سی پی یو طلا وجود دارد، دقیقاً مشخص نیست؛ زیرا جواب این سؤال به سال و مدل ساخت CPU، کشور سازنده و پروسه بازیافت بستگی دارد و همه این عوامل می‌توانند در آمار و نتیجه تفاوت‌های زیادی رقم بزنند. با این وجود می‌توان گفت که مدل سی‌پی‌یو نقش اصلی را در میزان طلای به کار رفته در آن بازی می‌کند و به همین جهت توجه به مدل سی پی یو مهم‌ترین اصل در موقع خرید ضایعاتش محسوب می‌شود. ضمنا ما در این مقاله قبلا مدل هایی که ارزش بازیافت را دارند به شما معرفی کرده ایم که می توانید نگاهی به آن بیندازید.

سی پی یو CPU چقدر طلا دارد؟

مقدار طلای به دست آمده از سی‌پی‌یوهای مختلف

در ادامه آماری از مقدار طلای به دست آمده از برخی از مدل‌های مختلف سی پی یوها را خدمت شما ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است که این آمار صرفاً برای ایجاد ذهنیت ارائه شده و نباید برای خرید و قیمت‌گذاری مبنا قرار گیرند.

– هر کیلو سی پی یو سرامیکی اینتل مدل پنتیوم و پشت مشکی  1.7 گرم طلا
– هر کیلو CPU فیبری سبز و قهوه‌ای از مدل‌های اینتل و amd، مقدار 200 سوت طلا
– هر کیلو سی‌پی‌یو اینتل مدل i486، مقدار 6 گرم طلا
– هر عدد CPU فیبری ‌AMD جدید، هفت صدم گرم طلا

05خرداد
error: کپی‌برداری از این سایت ممنوع است.