کدام قسمت‌های کامپیوتر طلا دارد؟

احتمالاً بدانید که بردهای موجود در کامپیوترها حاوی فلزات گران‌بهایی مثل طلا و نقره هستند. علتش هم این است که طلا و نقره فلزاتی مقاوم و با رسانایی بالا هستند که این مسئله آن‌ها را به فلزاتی مناسب جهت ساخت قطعات الکترونیکی تبدیل کرده است. بنابراین با توجه به وجود فلزات گران‌بها در کامپیوترها طبیعی خواهد که بعضی از افراد در سرتاسر دنیا اقدام به بازیافت این فلزات از بردهای کامپیوتر کنند. اما سؤالی که شاید برای بسیاری از شما مطرح باشد، این است که طلا در کدام قسمت‌های کامپیوتر وجود دارد؟ در این مطلب تلاش خواهیم کرد که به این سؤال پاسخ دهیم.

سی پی یوها – یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کامپیوتر که حاوی طلا است

سی پی یوها یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر به شمار می‌روند که حکم مغز کامپیوتر را دارند. این قطعات حاوی طلا و سایر فلزات گران‌بها مثل نقره و پالادیوم هستند و بسیار مورد توجه بازیافت کنندگان ضایعات الکترونیکی می‌باشند. میزان طلای موجود در سی پی یوها بستگی به مدل و سال ساخت آن‌ها دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت که هرقدر سی پی یو قدیمی باشد طلای موجود در آن هم بیشتر می‌شود.

سی پی یو - کدام قسمت‌های کامپیوتر طلا دارد؟

آی سی ها – یکی از منابع اصلی برای بازیافت طلا از کامپیوتر

آی سی ها در همه بردهای الکترونیکی وجود دارند و یکی از منابع اصلی و مهم برای بازیافت طلا محسوب می‌شوند؛ چرا که به دلیل حساسیت ویژه و کاربردی که دارند، در اکثر موارد حاوی طلا، نقره و پالادیوم هستند.

پین‌ها و بردهای طلایی‌رنگ

پین‌هایی که با طلا روکش شده‌اند و به همین دلیل طلایی‌رنگ هستند و در سوکت های کامپیوتری و در قسمت‌هایی از بردهای کامپیوتر مثل مادربرد وجود دارند و همچنین بعضی از بردهایی که روی سطح خود روکش طلا دارند مثل برد رم ها، حاوی مقداری طلا هستند. البته این طلا آن‌قدرها هم زیاد نیست، اما بازهم برای بازیافت بسیار مورد توجه است.

پین - کدام قسمت‌های کامپیوتر طلا دارد؟

سایر قطعات کامپیوتر

قطعات بالا تنها قسمت‌های کامپیوتر نیستند که طلا دارند، بلکه قطعات اصلی می‌باشند که بخش اعظم طلای بازیافتی را در خود جای داده‌اند. بنابراین قطعات دیگری هم مثل بعضی از خازن‌ها را می‌توان در این لیست قرار داد و حتی بعضی از قطعاتی که در حالت عادی فلز گران‌بها ندارند، ممکن است در مدلی خاص سازنده تصمیم گرفته باشد در آن طلا یا فلز گران‌بهای دیگری به کار ببرد.

30اردیبهشت
error: کپی‌برداری از این سایت ممنوع است.